Pätnásť stredísk správy a údržby diaľnic a rýchlostných ciest vyslalo v utorok 16. januára do terénu spolu 160 sypačov. NDS zaznamenala aj dve škodové udalosti na svojom majetku - pri nehodách sme dočasne prišli o dva sypače.
Stošesťdesiat sypačov v utorok najazdilo cca 30 tisíc km a spotrebovalo viac ako 2 600 ton chemického posypového materiálu. Najviac sypačov malo v teréne stredisko správy a údržby rýchlostných ciest v Košiciach, a to 20, nasledovala Nová Baňa s 19 strojmi vo výkone. Chemický posypový materiál sa najrýchlejšie míňal na diaľniciach v správe strediska Považská Bystrica, tu minuli cca 440 ton.
Národná diaľničná spoločnosť zaznamenala v utorok aj škodové udalosti na svojom majetku, keď vodiči nestihli zareagovať a narazili do dvoch našich strojov.
Počas zimného obdobia je NDS prostredníctvom 15 stredísk správy a údržby diaľnic a rýchlostných ciest v režime nepretržitej zimnej služby. V zime sú častejšie operatívne zásahy pre zabezpečenie zjazdnosti a bezpečnosti premávky na diaľniciach, a to 24 hodín denne, čo si vyžaduje zvýšené nároky na personál a zimnú techniku. Ide najmä o posýpacie vozidlá, nakladače, snežné frézy, vozidlá schopné zabezpečiť odvoz snehu, vozidlá diaľničnej patroly, ktoré pomáhajú motoristom v núdzi, traktorbagre, špeciálne vozidlá slúžiace na opravy zvodidiel po dopravných nehodách alebo škodových udalostiach, zariadenie na výrobu soľankového roztoku a podobne.
V súvislosti s avizovaným snežením a mínusovými teplotami, motoristov vyzývame, aby nepreceňovali svoje schopnosti a rešpektovali dopravné značenie. Veľmi dôležité je, aby boli motoristi ohľaduplní práve pri strete s vozidlami údržby. Posýpacie vozidlá sú vybavené výstražným osvetlením, na zadnej časti signalizačným zariadením, ktoré slúži na komunikáciu s motoristami. Blikajúca šípka udáva smer, kade môžu motoristi vozidlo obchádzať. Ak bliká kríž, je zakázané posýpacie vozidlo obchádzať alebo predchádzať.
Zbystriť pozornosť treba najmä na rizikových úsekoch, ako sú mosty, križovatky, v úsekoch, kde hrozí nafúkavanie snehu z okolitého prostredia, v okolí vodných plôch, v úsekoch so zníženou viditeľnosťou, pri tuneloch sú to predportálové časti, taktiež v úsekoch vedených v okolí zárubných múrov a úsekoch stúpania a klesania. Ktorýkoľvek úsek diaľnice sa môže stať okamžite rizikovým pri nedodržaní pravidiel dopravnej premávky, pri precenení schopností vodičov a pri neuvedomení si zo strany vodičov, že jazda v zime kladie na vodiča zvýšené nároky vôbec - zimnému obdobiu je potrebné sa prispôsobiť.